Skorzystaj z najlepszej oferty.
Zostaw swój numer telefonu.
Oddzwonimy.

    Infolinia
    61 223 11 11

    Zmiany w umowie, w związku z wejściem w życie ustawy z 12 lipca 2024r. Prawo Komunikacji Elektronicznej.

    Szanowni Państwo,

    W związku ze zbliżającym się wejściem w życie ustawy z 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej, (Dz.U. 2024.1221), która zastąpi obowiązującą dotąd ustawę Prawo Telekomunikacyjne, konieczne jest zmodyfikowanie warunków umownych dotyczących usług, z których Państwo korzystają. Nowe warunki będziemy stosować od 10 listopada 2024 r.

    Jakie dokumenty zmieniamy:
    Zmieniamy wszystkie umowy łączące nas z Państwem, które dotyczą świadczenia usług telekomunikacyjnych, które zostały zawarte przed 10 listopada 2024 r. oraz Regulamin usług telekomunikacyjnych.

    Jakie zmiany wprowadzamy:

    1) Modyfikujemy zapisy dot. jednostronnej zmiany warunków Umowy przez Dostawcę usług wprowadzając następujące postanowienia:

    1. Dostawca usług może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy o świadczenie usług, w tym wskazanych w Regulaminie i Cenniku, niezależnie od tego, czy została ona zawarta na czas nieokreślony czy też na czas określony w przypadku, gdy:
    a) konieczność wprowadzenia zmian wynika (i) ze zmiany przepisów prawa (w tym stawki VAT) lub (ii) decyzji Prezesa UKE, lub
    b) proponowane zmiany (i) są wyłącznie na korzyść Abonenta, w tym powodują obniżenie cen usług lub dodanie nowej usługi, bądź (ii) mają charakter wyłącznie administracyjny i nie pociągają negatywnych skutków dla Abonenta.
    W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć Umowę z uwzględnieniem konieczności zwrotu udzielonej ulgi na zasadach określonych w § 1 ust. 4 Umowy, w terminie do dnia wejścia zmian w życie. Dostawca usług publikuje na swojej stronie internetowej treść proponowanych zmian z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie (okres może być krótszy gdy tak wynika z terminu publikacji i wejścia w życie aktu prawnego lub decyzji UKE), a także niezwłocznie doręcza Abonentowi na trwałym nośniku treść proponowanych zmian wraz z informacją o prawie wypowiedzenia Umowy.
    2. Dostawca usług może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy o świadczenie usług, w tym wskazanych w Regulaminie i Cenniku, zawartej na czas określony w przypadkach, o których mowa w ust. 1 na zasadach tam wskazanych, a także jeśli konieczność wprowadzenia zmiany wynika z innych obiektywnych okoliczności, niż wskazane w ust. 1 powyżej, na które Dostawca usług nie ma wpływu i których nie mógł przewidzieć, a które uniemożliwiają realizację Umowy na uzgodnionych warunkach – Dostawca usług może zmienić warunki umowy w zakresie adekwatnym do tych okoliczności. Zmiany będą dokonywane w jak najwęższym i najmniej uciążliwym dla Abonenta zakresie. W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi, w terminie do dnia wejścia zmian w życie. Dostawca usług doręcza Abonentowi treść każdej proponowanej zmiany Umowy w formie, w jakiej została zawarta Umowa, chyba że Abonent złożył żądanie, by doręczyć mu powiadomienie w innej formie, a także publikuje informację na swojej stronie internetowej, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie.
    3. Dostawca usług może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy o świadczenie usług zawartej na czas nieokreślony przypadkach, o których mowa w ust 1 powyżej na zasadach tam wskazanych, a także w następujących przypadkach:
    a) wydania decyzji Prezesa UOKiK, Prezesa UODO, innego organu administracji państwowej, zaleceń pokontrolnych Prezesa UKE, prawomocnego orzeczenia sądów powszechnych zobowiązujących lub uprawniających Dostawcę usług do dokonania zmiany warunków Umowy; Dostawca usług może zmienić Umowę w granicach określonych tymi decyzjami, zaleceniami lub orzeczeniami;
    b) wzrostu kosztów świadczenia usług objętych Umową, w tym:
    i. wzrostu kosztów udostępniania Dostawcy usług sieci telekomunikacyjnych lub infrastruktury telekomunikacyjnej odpowiednio do rodzaju usług niezbędnych do świadczenia Usług, w tym sieci roamingowych;
    ii. wzrostu kosztów pracy, w tym wzrostu minimalnego wynagrodzenia za pracę w Polsce oraz przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw;
    iii. wprowadzenia lub podwyższenia po zawarciu Umowy opłaty należnej organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi w związku ze świadczeniem Usług objętych Umową;
    iv. wprowadzenia lub podwyższenia po zawarciu Umowy opłaty licencyjnej należnej nadawcy lub dystrybutorowi programów audiowizualnych lub opłat należnych dostawcy innych treści audiowizualnych od Dostawcy usług z tytułu ich rozprowadzania w ramach Usług;
    v. wzrostu kosztów świadczenia Usług objętych Umową w wyniku zmiany lub wzrostu zakresu i kosztów wykonywania obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego;
    vi. wzrostu kosztów nabywania, utrzymania, modernizacji, wymiany urządzeń, instalacji, infrastruktury telekomunikacyjnej, systemów informatycznych i oprogramowania, umożliwiających świadczenie Usług;
    vii. wzrostu kosztów energii elektrycznej, która jest niezbędna do świadczenia Usług;
    viii. wprowadzenia lub podwyższenia obciążeń publicznoprawnych (w tym podatków oraz opłat wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, w tym ustawy Prawo komunikacji elektronicznej i innych ustaw), lub zmiany sposobu (w tym podstaw) ich naliczania, bezpośrednio obciążających Dostawcę usług w związku ze świadczeniem Usług objętych Umową;
    przy czym podwyższenie Opłat będzie dotyczyło wyłącznie Usług, których dotyczy podwyżka kosztów, o której mowa w niniejszym punkcie, wzrost kosztów nieprzypisanych do poszczególnych Usług, ale dotyczących łącznie wszystkich usług świadczonych przez Dostawcę usług będzie uwzględniany proporcjonalnie, zaś podwyżka będzie proporcjonalna do wzrostu kosztów świadczenia Usług, których dotyczy podwyżka;
    c) zmiany kursów wymiany walut obcych wobec polskiego złotego;
    d) zmiany w ofercie Dostawcy usług skutkujące zaprzestaniem oferowania danej konfiguracji Usługi (np. prędkość Internetu, pakiet kanałów), przy czym w takiej sytuacji Dostawca usług zaoferuje Abonentowi najbardziej zbliżoną i podobną konfigurację Usługi tego samego rodzaju z dostępnych w ofercie Dostawcy usług (np. inny pakiet kanałów, inna prędkość Internetu);
    e) wycofania, zmiany na inną lub modyfikacji technologii świadczenia Usług, ze względu na konieczność optymalizacji wykorzystania zasobów, w tym częstotliwości wykorzystywanych w Sieci (Dostawca usług może wówczas odpowiednio dokonać w Umowie zmian dotyczących technologii, w tym wyłączyć daną technologię);
    f) zmiany w warunkach umownych Dostawcy usług z podmiotami trzecimi, które powodują brak możliwości świadczenia Usług, utrzymania określonego Umową zakresu Usług lub poziomu ich świadczenia, lub wymagają zmiany w zakresie lub poziomie świadczenia Usług. Takie zmiany obejmują:
    i. zmianę przez podmiot trzeci zasad lub warunków świadczenia usługi na rzecz Dostawcy usług i wiążących go (w szczególności dotyczy to podmiotów, które udostępniają Dostawcy usług infrastrukturę, sieci, oprogramowanie, treści audiowizualne);
    ii. zaprzestanie przez podmiot trzeci (w tym poprzez wypowiedzenie umowy lub odmowę jej przedłużenia) świadczenia usługi, dostarczania produktów, treści audiowizualnych na rzecz Dostawcy usług, z przyczyn niezależnych od Dostawcy usług (w szczególności dotyczy to podmiotów, które udostępniają Dostawcy usług infrastrukturę, sieci, oprogramowanie, sprzęt, treści audiowizualne);
    iii. zaprzestanie nadawania objętego Umową programu przez jego nadawcę, przy czym zmiana technologii nadawania programu, zmiana nazwy i treści na inne nie stanowi zaprzestania jego nadawania i tym samym nie stanowi zmiany warunków Umowy;
    iv. utratę przez Dostawcę usług prawa do wykorzystywania częstotliwości, infrastruktury, urządzeń, licencji lub innych uprawnień niezbędnych do świadczenia Usług;
    v. wprowadzenie przez podmiot trzeci zmian technicznych i technologicznych w usługach lub ich funkcjonalnościach wpływających na możliwość świadczenie Usług przez Dostawcę usług, w tym ich zakres i poziom;
    g) w przypadku wystąpienia obiektywnych okoliczności, na które Dostawca usług nie ma wpływu i których nie można było przewidzieć, a które uniemożliwiają realizację Umowy na uzgodnionych warunkach – Dostawca usług może zmienić warunki umowy w zakresie adekwatnym do tych okoliczności. Zmiany będą dokonywane w jak najwęższym i najmniej uciążliwym dla Abonenta zakresie.
    W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć umowę bez konieczności zwrotu ulgi, w terminie do dnia wejścia zmian w życie. Dostawca usług doręcza Abonentowi treść każdej proponowanej zmiany Umowy w formie, w jakiej została zawarta Umowa, chyba że Abonent złożył żądanie, by doręczyć mu powiadomienie w innej formie, a także publikuje informację na swojej stronie internetowej, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie.

    2) Precyzujemy zapisy dot. automatycznego przedłużenia umowy na czas nieokreślony, zastrzegając że zawsze przedłuża się ona na czas nieokreślony i mają Państwo prawo jej wypowiedzenia po jej automatycznym przedłużeniu z miesięcznym okresem wypowiedzenia, dodaliśmy też obowiązek informacyjny:

    1. Umowa na czas oznaczony wraz z upływem okresu na jaki została zawarta ulega automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony.
    2. Abonent może sprzeciwić się przedłużeniu Umowy składając oświadczenie Dostawcy usług w formie pisemnej lub dokumentowej – osobiście w Biurze Obsługi Abonenta, listownie wysyłając na adres Biura Obsługi Abonenta, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: boa@satpol.pl w najpóźniej w terminie 30 dni przed końcem obowiązywania Umowy.
    3. Po automatycznym przedłużeniu Umowy Abonent może ją wypowiedzieć w każdym czasie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
    4. Przed automatycznym przedłużeniem Umowy Dostawca usług doręcza Abonentowi na trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, jasne i zrozumiałe informacje o automatycznym przedłużeniu Umowy i wynikającej z niego zmianie warunków świadczenia usług, sposobach rozwiązania Umowy, a także o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych dotyczących Usług objętych Umową.

    3) Wprowadzamy dodatkowe uprawnienia do rozwiązania Umowy przez Abonenta:

    • z uwagi na nienależyte świadczenie usługi przez Dostawcę usług – Abonent ma prawo wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym:

    w przypadku nieświadczenia lub nienależytego świadczenia Usług przez Dostawcę usług, to jest występowania znaczących, stałych lub częstych rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług, a warunkami określonymi w Umowie; uprawnienie to przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i nie wpływa na uprawnienia Abonenta do dochodzenia roszczeń z nienależytego wykonania Umowy; w przypadku, gdy Abonent zawarł umowę o świadczenie usług obejmującą usługę dostępu do internetu lub usługę telefonii oraz inną usługę, prawo wypowiedzenia Umowy ze względu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy obejmuje wszystkie usługi objęte umową.

    • w przypadku zmiany dostawcy usługi Internetu lub zmiany dostawcy usługi telefonii z przeniesieniem numeru – Abonent ma prawo wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia.

    Abonent chcący dokonać zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu, lub dokonać zmiany dostawcy telefonii z przeniesieniem numeru może wypowiedzieć umowę z Dostawcą usług bez zachowania terminu wypowiedzenia, jednak jest wówczas zobowiązany do uiszczenia opłaty za okres wypowiedzenia, w wysokości nie wyższej niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, oraz zwrotu ulgi na zasadach określonych w § 1 ust. 4 Umowy. Jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę internetu lub przeniesienie numeru nie nastąpiło w ustalonym z Abonentem terminie Dostawca usług wznowi lub kontynuuje świadczenie usługi na dotychczasowych warunkach. Jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę internetu lub przeniesienie numeru nie nastąpi w terminie 30 dni od upływu ustalonego z Abonentem terminu wypowiedzenie Umowy uważa się za bezskuteczne, chyba że Abonent oświadczy, że chce, by uległa rozwiązaniu.

    4) Zastrzegamy, że będzie nam przysługiwać prawo rozwiązania Umowy w przypadku, gdy będą Państwo pozostawać w opóźnieniu z zapłatą za świadczone usługi dopiero po wyczerpaniu przez nas procedury ograniczenia i zawieszenia Usługi.

    5) Wprowadzamy procedurę ograniczenia i zawieszenia usługi na wypadek opóźnienia Państwa z zapłatą za świadczone usługi:

    Jeśli Abonent opóźnia się z zapłatą za świadczoną usługę wówczas:
    a) Dostawca usług informuje Abonenta o zamiarze ograniczenia świadczenia usługi, jeśli Abonent nie zapłaci należności w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia;
    b) po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa w pkt a powyżej Dostawca usług może ograniczyć świadczenie usługi w ten sposób, że blokuje możliwość inicjowania połączeń głosowych, a także blokuje możliwość korzystania z transmisji danych (nie dotyczy to inicjowania połączeń na numery alarmowe); Dostawca usług nie ogranicza usługi jeśli jest to technicznie niewykonalne lub ekonomicznie niezasadne;
    c) jeśli w terminie 7 dni od ograniczenia albo wystąpienia przyczyny braku możliwości ograniczenia usługi, o której mowa w pkt b powyżej Abonent nie zapłacił zaległych należności Dostawca usług powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia Usługi;
    d) jeśli w terminie 3 dni od dnia doręczenia powiadomienia, o którym mowa w pkt c powyżej Abonent nie zapłaci zaległych należności, wówczas Dostawca usług może zawiesić świadczenie usługi, co skutkuje brakiem możliwości korzystania przez Abonenta z Usługi (za wyjątkiem połączeń na numery alarmowe);
    e) jeśli w terminie 7 dni od dnia zawieszenia Usługi Abonent nie zapłaci zaległych należności Dostawca usług powiadamia Abonenta o zamiarze wypowiedzenia Umowy z winy Abonenta po upływie 7 dni od dnia doręczenia powiadomienia, jeśli Abonent nie zapłaci w tym czasie zaległych należności;
    f) Jeśli Abonent uporczywie opóźnia się z zapłatą za świadczone usługi Dostawca usług powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia Usługi i może Usługę zawiesić jeśli Abonent nie zapłaci zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia powiadomienia.
    Powiadomienia doręcza się na trwałym nośniku na wskazany przez Abonenta adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej, jeśli Dostawca usług umożliwia korzystanie z takiego środka. Dostawca usług wznawia świadczenie ograniczonej lub zawieszonej Usługi w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności.

    6) Wprowadzamy możliwość odstąpienia, wypowiedzenia lub rozwiązania umowy przez Państwa w formie dokumentowej i określamy związaną z takim oświadczeniem procedurę:

    Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, jej rozwiązaniu lub wypowiedzeniu składane przez Abonenta wymaga formy pisemnej lub dokumentowej. Abonent może złożyć oświadczenie osobiście w Biurze Obsługi Abonenta, listownie wysyłając na adres Biura Obsługi Abonenta, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: boa@satpol.pl. W przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia w formie dokumentowej Dostawca usług ma obowiązek:
    a) niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadomić Abonenta o jego otrzymaniu, przez (i) wysłanie SMS na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w umowie – w przypadku, gdy Abonent wskazał numer niegeograficzny, lub (ii) wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie – w przypadku, gdy Abonent wskazał numer geograficzny, lub (iii) wysłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przez Abonenta do kontaktu w Umowie;
    b) w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia potwierdzić Abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie oświadczenia, wskazując nazwę usługi będącej przedmiotem wypowiedzenia lub odstąpienia, dzień otrzymania oświadczenia i dzień rozwiązania lub odstąpienia od Umowy.

    7) W związku ze zmianą podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych i danych transmisyjnych zmieniamy częściowo klauzulę informacyjną:

    Na podstawie art. 6 ust. 1 b) i c) RODO oraz art. 296, art. 298 ust. 3 i art. 389 ust.1 i 3 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej Dostawca usług przetwarza imię, nazwisko, adres zamieszkania, miejsca zameldowania na pobyt stały, adres korespondencyjny jeśli jest inny niż adres zameldowania na pobyt stały, numer PESEL, nazwę, serię i numer dowodu tożsamości, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu, dane zawarte w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec Dostawcy usług wynikającego z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Inne dane Abonenta mogą być przetwarzane za zgodą Abonenta, na podstawie art. 6 ust. 1 a) RODO.

    zaś w informacji o przetwarzaniu danych transmisyjnych wskazujemy, że podstawą przetwarzania jest art. 389 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej.

    W Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych dodaliśmy zapis dot. prawa zachowania ciągłości usługi internetu przy zmianie dostawcy tej usługi oraz dot. prawa żądania dostępu do poczty elektronicznej z naszą domeną przez okres 6 miesięcy od ustania umowy.
    Ponadto wszędzie tam, gdzie w naszych dokumentach odwoływaliśmy się do Prawa telekomunikacyjnego, zmieniamy to na ustawę Prawo Komunikacji Elektronicznej.

    Jakie uprawnienia przysługują Państwu w związku ze zmianami:

    Jeśli nie akceptują Państwo zmian mogą Państwo wypowiedzieć Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Oświadczenie powinni Państwo złożyć do 9 listopada 2024 r. Wówczas z tym dniem zakończymy świadczenie usług na Państwa rzecz. Muszą jednak liczyć się Państwo, że jeśli wypowiedzenie będzie dotyczyć Umowy zawartej na czas określony na warunkach promocyjnych, będą Państwo musieli zwrócić nam ulgę, którą Państwu udzieliliśmy (proporcjonalnie pomniejszoną za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania).

    W przypadku braku akceptacji postanowienia uprawniającego nas do jednostronnej zmiany warunków umowy na czas nieokreślony po okresie promocyjnym (pkt. 1 ust. 3 powyżej):

    • jeśli Państwa umowa jest umową na czas nieokreślony – mogą Państwo umowę wypowiedzieć do 9 listopada 2024 r. bez konsekwencji finansowych;

    • jeśli Państwa umowa jest umową na czas określony – postanowienie to będzie dotyczyć Państwa dopiero po tym, jak umowa automatycznie przedłuży się na czas nieokreślony; wobec tego mogą Państwo sprzeciwić się przedłużeniu Państwa umowy na czas nieokreślony z uwagi na brak akceptacji tego postanowienia, w każdym czasie, nie później jednak niż na 30 dni przed końcem okresu, na jaki umowa została zawarta.

    Jeśli maja Państwo pytania dotyczące wprowadzanych zmian, zapraszamy do kontaktu.

    Data publikacji: 7 października 2024